Bebisdag

Så är dagen här.

Du är på dag 280 av 280. (100%)!
Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 6 fulla dagar (v39+6).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum idag!
Du har 0 dagar kvar till förlossning!

Och ingen bebis. Tror inte att den kommer komma idag heller, tyvärr. Måste bara säga att det är såå drygt! För andra natten irad, har jag faktiskt lyckas sova. Nja, eller sova och sova, men det känns i alla fall som jag lyckas somna mellan varven. Annars den senaste tiden har mestadels varit vaken nätterna igenom, men lyckas slumra till lite då och då, men inte riktigt hamnat i någon djupare sömn. Dom sista två nätterna har jag i alla fall lyckas somna till och sova lite. Så det känns otroligt skönt! Dock märker man att man inte fått riktigt med sömn ändå, då man är helt slut och huvudvärken hägrar. De senaste två nätterna har jag även drömt mycket om lilla trean. Längtan efter att trean ska komma ut och att jag ska få träffa den pytte pytte lilla (nåja, så liten tror jag inte trean är 😉
) är så stark. Samtidigt känns det mysigt och känna den lilla rumpan som gärna putar ut ur magen och man kan inte mer än lägga handen på och njuta av den lilla tid som är kvar. Men hoppas verkligen att bebisen vill ta och komma snart…
Det ska bli underbart, mysigt och samtidigt lite overkligt att jag verkligen kommer ha en pytteliten bebis igen, eller i alla fall en nyfödd!

5 thoughts on “Bebisdag

  1. Oh jag förstår dig precis som du skriver. Nora hon föddes i v 39+2 och det var en stooooor längtan att hon skulle titta ut och se världen. Men sen kom hon ju och dt ögonblicket känns som i går,lyckan var total så total!!!

    Ha det så fint och klappa magen mvh Marie

  2. Förstår verkligen att det känns drygt!
    Jag höll på att krypa ur min egen kropp i slutet av båda graviditeterna med ungarna.
    Hoppas så för din skull att liten fis vill komma ut nu om inte annat till helgen!

    Stora kramepaamen gumman!!

  3. GRATTIS till bf!! Det är något visst med bf dagen även om bebisen inte kommer då. Denna dagen och datumet som sitter så inpräntat.
    Hoppas så att din lille fis snart kommer ut!!

  4. Vilken känsla det måste vara att hamna på BF dagen… Jag har ju aldrig lyckats ta mig dit hehe.
    Håller tummarna för att det sätter igång snart!
    Kram

Kommentera

