Bättre

Lillkillen är bättre. Han fick alvedon vid sex i morse, då han hallucinerade och gnällde. Tyckte synd om honom. Efter det somnade han om en stund och sedan har han knappt känns nå febrig alls. Tog temp vid niotiden, och då hade han ingen feber. Han har varit hyffsat pigg hela dagen och hållt igång, dock lite lugnare än vanligt, men ändå helt ok. Han känns inte så värst febrig nu heller, mest trött och lite sliten. Nästan lite övertrött och rastlös. Dock blir han hemma i morgon med och så får jag se ifall han har någon feber i morgonbitti, annars kanske han kan gå till dagis på onsdag. Det beror på ifall han är feberfri eller ej. Matlusten har i alla fall kommit tillbaka, och han vill ha något och äta hela tiden, men efter nån tugga så smakar det inte. Men att han vill äta är ju i alla fall ett tecken på att det börjar bli bättre. I går åt han bara en sked glass och några få skedar pannkaka innan han gav upp. På hela dagen.

Trean är fortfarande kvar där inne, och måste nog säga att folket runt omkring är nog mer otåliga än jag *s* 😉 Det kollas hela tiden om det verkligen inte hänt något. Som om man skulle ”glömma” tala om ifall det hände något 😀

Idag har jag även fått städat, bakat äppelpaj och snart blir det middag med fisk i ugn, ris och sallad. I morgon står bullbak, äppelpajer, samt bm-besök på schemat, det jag (hon med!) trodde jag skulle slippa, men jag kommer nog hinna klämma in ett till innan trean är ute känns det som.
Något måste man ju fördriva tiden med…

3 tankar på “Bättre

  1. Ja kanske det är så, vi är såå nyfikna om den lille har kommit, hihi! Vi är nog lite mer otåliga kanske. Ja men vad bra du ändå trivs med magen nu så här innan. Ha det gott och hoppas lill killen blir piggare och piggare nu.

    Ha det fint Mvh Marie =)

  2. tack!!
    åh, vad spännande att det snart är dags för dig nu! det känns som att tiden stått stilla sen åke kom, så jag kan inte fatta att det redan gått nästan sex veckor!

    jisses vad aktiv du är! heja dig!

    kram!

Lämna en kommentar